home-hero

Frequently Asked Questions

Over Kruze

Bij de zoektocht naar een nieuwe naam was het voor ons belangrijk dat de naam kort, krachtig, internationaler klinkend, maar tevens ook fris en verrassend was.

In ons nieuwe concept wordt naast het aanbieden van kwaliteits koffies en thee nog meer focust op beleving (KRUZE Experience) en begeleiding van professionals (KRUZE Academy),.. En zo kwamen we bij KRUZE terecht (refererend naar Cruise ), want met KRUZE gaan we:

  • op ontdekking naar je favoriete smaken,
  • leren over koffie en thee door verhalen over oorsprong, legendes, gewoontes,…
  • op een ludieke en speelse manier, …want cruisen is ook FUN
  • en met een ervaren koffiebrander en theemeester als kapitein, die eveneens zeer graag reist :-).

 

We zijn een bedrijf met een totaalaanbod van single origin koffies naast zuivere theeën en eigen theeblends met bijhorende accessoires en begeleiding om de smaken van de hoogwaardige producten zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen.

We streven ernaar de laatste stap van een heerlijk restaurant bezoek, nl de koffie en thee, volledig te ondersteunen en vandaar dat beide in ons gamma opgenomen zijn.

Met de kennis en ervaring binnen ons team zijn we ook in staat om op beide producten een waardevolle service te leveren.

We kunnen je adviseren en service op maat leveren op tal van vlakken, zoals het samenstellen van een menukaart, uitwerken coffee corner, presentatie producten, bediening, huisblends maken, etc.

We wensen onze kennis ook over te brengen naar jullie via workshops, opleidingen, proeverijen, bedrijfsbezoek, etc.

Neen, momenteel is dit niet actief op onze website maar we zijn wel steeds beschikbaar via onze gsm nummer. Vragen ? bel ons gerust, we staan voor je klaar.

Via onze contactpagina kan je alle gegevens vinden om met Leen of Stijn in contact te komen. Je kan ons bellen, emailen, bereiken via social media of spring gewoon eens binnen in de winkel. We maken graag tijd voor je vrij.

In onze eigen winkel in Herent kan je onze producten aankopen of via onze webshop. Verder hebben we tal van verdeelpunten waar je onze producten kan aanschaffen. Deze kan je vinden op onze contact pagina.

Spijtig te horen dat iets niet in de smaak valt. Neem even contact met ons op en we kijken samen wat we hieraan kunnen doen.

We gaan voor 100 % tevreden klanten, als er iets tegenvalt dan willen we dit ook graag rechtzetten en de nodige vergoeding tegenover zetten.

Winkel

We houden ervan om koffie en theeliefhebbers te verwelkomen. Op onze contact pagina kan je het adres en openingsuren van onze winkel terugvinden. Hopelijk tot spoedig.

De winkel is open op woensdag en vrijdag van 12u – 18u, zaterdag van 10u – 18u

Naast onze eigen koffie en theeproducten kan je er nog tal van streekproducten vinden zoals granola, honing, zoetigheden en tal van non-alcoholische dranken op basis van thee of kruiden.

Dit is absoluut mogelijk. Je kan deze gewoon in de winkel bestellen en de week nadien staan ze klaar om te komen afhalen. Naast de 250 gr koffie verpakking, hebben we nog een voordelige 1 kilo verpakking. Voor de theeën hebben we naast de standaard 100 gram verpakking ook nog opties van 200, 500 en 1000 gram.

Dat klopt, de meest populaire producten staan in de winkel. Het is echter geen probleem om deze producten te bestellen en dan zorgen we dat ze er zijn voor als je langskomt in de winkel. Eens de productieruimte in orde, zullen we deze onmiddellijk ter plaatse kunnen inpakken voor jullie.

Spijtig genoeg hebben we geen verbruiksruimte maar je kan wel een koffie of thee kopen on-the-go.

Fantastische vraag! We hebben steeds één koffie op de machine staan en elke mogelijke thee in ons gamma kunnen we klaarmaken voor jou!

Koffie

We kiezen voor hoogwaardige single-origin koffiebonen, die artisanaal gebrand worden met aandacht om het beste smaakprofiel in de koffie naarboven te halen.

We werken samen met kleine producenten waar aandacht is voor milieu, arbeidsomstandigheden en kwaliteit.

Wij branden inderdaad al onze koffies zelf op onze Probat-10 brander. Dit doen we ongeveer 2 keer per week. Meestal op maandag of dinsdag en dan nogmaals op zaterdag.

We branden 2 keer per week, maandag of dinsdag en op zaterdag. We trachten zoveel mogelijk bestellingen mee te nemen op deze dagen. Moest het ons niet lukken je koffie te branden op die dagen, dan laat Stijn weten wanneer hij zal gebrand worden.

Single origin wil zeggen dat de koffie afkomstig is van één plantage, één regio of één coöperatieve. Deze koffies zijn puur en worden niet vermengd met andere koffies zoals in blends.

We noemen onze koffies ook naar de plantage of coöperatieve vanwaar ze afkomstig zijn.

Hiervoor kan je best contact met ons opnemen zodoende dat we je kunnen adviseren welke koffie het best bij jou zaak of bedrijf past,

Momenteel verkopen wij geen koffie capsules, naast bonen kunnen we wel je koffie malen voor verschillende zetwijze (bialetti, filter, etc) of om zelf capsules te vullen.

Eens de zaak volledig klaar is zal je koffies kunnen komen proeven. We zullen dan steeds een tweetal koffies als proever aanbieden. Wil je een specifieke koffie proeven, dan kan je altijd een afspraak maken en dan nemen we met veel plezier je mee op reis door ons gamma.

We werken vaak met kleine producenten van koffie samen, die slechts een beperkte oogst hebben. Het is dus mogelijk dat je favoriete koffie (tijdelijk) niet meer beschikbaar is. Indien dit het geval is, vraag naar het alternatief aangezien we hier wel steeds naar streven om een gelijkaardige koffie  terug op te nemen in het gamma.

Wij kunnen de koffie malen voor verschillende zetwijze. Als je online besteld kan je dit ingeven, in de winkel hebben we slechts voor filter ter beschikking. Indien je iets anders nodig hebt in de winkel, laat het even weten en we regelen het voor je.

Thee

Uitstekende vraag! We zijn ons bewust van het feit dat je beschikt over een ruim aanbod aan thee in België en daarbuiten en het betekend veel voor ons dat we je hier op ons stukje paradijs mogen verwelkomen.

We hebben een uitgebreid en volledig gamma aan Japanse theeën, Stijn zijn specialiteit. Deze theeën selecteren we zelf in Japan en importeren we naar België. Dit wil zeggen dat we de boeren ter plaatse bezocht hebben en direct met hen samenwerken zonder tussenpersoon. Hetzelfde doen we voor onze producten uit Zuid-Afrika (Rooibos, Buchu, Honeybush). Zo draag je rechtstreeks bij aan de boeren en hun families ter plaatse.

Daarnaast maakt Stijn verschillende theeblends, gericht op smaak en eenvoud in samenstelling om je zo een unieke ervaring te bieden op dat moment van de dag dat je je even ontspant en geniet van een heerlijke kop. Verschillende blends genieten internationale faam van collega’s in het veld en vanop internationale wedstrijden.

Schrijf je in op één van onze workshops rond thee en we vertellen je hier alles over. Ook in de winkel kunnen we je met alle raad en daad bijstaan om je opweg te helpen in deze fantastische wereld.

Neem hiervoor contact met ons op, zodat we je opweg kunnen helpen in het uitgebreide gamma.

Thee bewaren is niet zo moeilijk. Er zijn 5 factoren waar je rekening mee dient te houden nl. zuurstof, warmte, licht, vochtigheid en geuren. Je kan je thee best bewaren in een droge, koele plaats, weg van zonlicht, sterk geurende producten en warmte.

Theecontainers zijn vaak een ideale manier om thee te bewaren. Je plaatst deze best in een keukenkast niet te dicht bij het fornuis of de oven.

Thee in de koelkast bewaren? Buiten onze poedertheeën lijkt ons dit niet de beste optie.

Hiervoor kan je best contact met ons opnemen zodoende dat we je kunnen adviseren welke theeën het best bij jou zaak of bedrijf passen, wat zijn de populaire theeën, welke heb je absoluut nodig, hoe groot moet je gamma zijn, etc.

Neen, bij ons zal je geen andere merken vinden van thee. Alle thee verkopen we onder ons eigen merk.

Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden, er zijn zoveel factoren die meespelen en je kan niet tot een sluitende conclusie komen. Zo spelen de lengte van de infusie mee, eerste of volgende infusies, etc.

In grote lijnen kan je zeggen dat er in matcha de meeste caffeïne zit, zelfs meer dan in koffie.

Er zijn tal van voordelen verbonden aan thee, deze worden in de productpagina’s ook vermeld. Echter onze drijfveer ligt vooral op de smaak van de producten en veel minder op de gezondheidsaspecten. Aangezien thee een gezond product is zien we dat als een mooi extraatje terwijl we genieten van zijn heerlijke smaak.

Wij zijn geen erkende biologische producent en hebben daarom geen biologisch gecertificeerde thee in het aanbod. Sommige van onze theeën zijn wel afkomstig van biologische landbouw, maar door onze herverpakking en blending activiteiten verliezen deze het biologische label. Deze theeën werden gelabeld Premium.

Eens de zaak volledig klaar is zal je thee kunnen komen proeven. We zullen dan steeds een aantal theeën als proever aanbieden. Wil je een specifieke thee proeven, dan kan je altijd een afspraak maken en dan nemen we met veel plezier je mee op reis door ons gamma.

Op verschillende momenten, en als covid het toelaat, zullen we ook thema proeverijen houden in de zaak waar je dan kennis kan maken met bijvoorbeeld thee uit Japan, Zuid-Afrika, etc.

We trachten steeds in kleine hoeveelheden in te kopen om een optimaal vers product te kunnen aanbieden. Soms komt het al voor dat de vraag groter is dan we hadden ingeschat en de thee tijdelijk niet meer voorradig is. Wil je weten wanneer deze terug binnen komt? Stuur ons een berichtje en we houden je op de hoogte

Webshop

Je kan je gegevens aanpassen in de MyAccount pagina als je ingelogd bent.

Als je gevraagd wordt om in te loggen kan je aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Iets later ontvang je een email om een nieuw paswoord te kiezen.

Je kan je gegevens aanpassen in de MyAccount pagina als je ingelogd bent.

We rekenen een vaste kost aan van 5 EUR per verzending.

Spijtig genoeg is verzending in België een dure aangelegenheid en kiezen we ervoor iedereen verzendkosten aan te rekenen. We rekenen niet de totale kost door en dragen zelf ook een stuk van de kosten (nl verpakkingsmateriaal + deel van de prijs bij bpost)

Momenteel kan je via de webshop geen aankoop doen met verzending naar het buitenland. Wens je toch onze producten aan te kopen, stuur dan een mailtje naar stijn@kruze.be en dan bekijken we samen hoe we dit kunnen realiseren.

Reviews

Enkele dagen na je aankoop ontvang je een mail met een vraag de aangekochte producten te beoordelen.
Je hoeft hiervoor niet naar onze webshop te gaan, de beoordeling loopt via de mail.

We hebben een loyalty programma opgezet waarmee je punten (bonen) kan sparen. Voor elke eerste review die je geeft op een product krijg je 50 punten op je account.

Nieuwsbrief / Mailinglijst

Naast tips, weetjes, etc rond koffie en thee sturen we je regelmatig acties door via de nieuwsbrief. Je bent ook de eerste om te vernemen welke nieuwe producten er zijn.

Verder krijg je bij het inschrijven op de nieuwsbrief een kortingsbon die je onmiddellijk kan gebruiken bij je aankoop.

Via de homepagina kan je inschrijven op de nieuwsbrief. Als je een bestelling plaatst krijg je eveneens de vraag om in te schrijven op de nieuwsbrief.

Bij elke mail die we versturen staan de nodige gegevens om je uit te schrijven. Normaal zie je onderaan “unsubscribe” staan en kan je je uitschrijven.

Kadobonnen

Absoluut. Deze kan je gewoon terugvinden in de webshop, in onze winkel in Herent of als je een bon wil met een specifieke waarde stuur ons gewoon een berichtje en we regelen het voor jou.

We voorzien de bon steeds van een code zodat je deze zowel online als in de winkel kan gebruiken.

Kortingsbonnen

Indien een bon exclusief is voor de winkel of online, dan vermelden we dit ook zo. De meeste van onze bonnen kan je voor beide gebruiken

Bij het uitchecken op de website krijg je de mogelijkheid om de code van de kortingsbon in te geven.

Hebben we je deze doorgemaild? Print hem dan even uit of toen de mail in de winkel. Werd hij in de brievenbus gestoken, breng dan gewoon de bon mee naar de winkel. De meeste bonnen zijn ook voorzien van een code, deze code is voldoende om de korting te ontvangen. Sommige bonnen zijn één per gebruiker, in dat geval hebben we je email adres nodig zodoende dat we deze kunnen registreren bij betalen aan de kassa.

Loyalty Program

De gespaarde punten geven je een geldkorting op je volgende aankoop. Je kan punten sparen door producten aan te kopen, reviews te geven en specifieke acties die we opzetten.

Als je je bestelling afrond zie je hoeveel punten je reeds gespaard hebt.

Tevens kan je je punten totaal zien in MyAccount pagina.

Bij het afronden van je bestelling krijg je de optie om je gespaarde punten te gebruiken. Je ziet het totaal aan punten (bonen) dat je hebt en kan dan beslissen hoeveel je er wil gebruiken bij deze aankoop.

Punten vervallen pas na 5 jaar, tijd genoeg om een volgende koffie of thee te bestellen.

Bestelling

Indien je geen bevestigingsmail gekregen hebt is er iets fout gelopen bij de bestelling. Neem even contact met ons op en we kijken wat er aan de hand is.

Je kan de bestelling annuleren in je MyAccount pagina en een nieuwe bestelling plaatsen. Lukt het je niet om te annuleren? Geen probleem, als we 2 maal een bestelling zien binnen komen van dezelfde persoon dan gaat er een belletje rinkelen en nemen we contact op om de juiste te bevestigen.

Betaling

We aanvaarden betaling bij afhalen, overschrijving en Paypal

In de winkel aanvaarden we cash en via Payconiq (gsm).

Bij afhalen kan je zowel met cash als via Payconiq (gsm) betalen

Standaard sturen we op de webshop geen facturen uit. In het weekend worden facturen aangemaakt en verstuurd voor iedereen die met een BTW nummer een bestelling heeft geplaatst. Toch geen factuur ontvangen na een week? Neem even contact op en we laten je weten wat er aan de hand is.

Levering / Verzending

Al onze verzendingen lopen via bpost. Bestellingen die in aanmerking komen voor gratis levering, leveren we zelf af.

Als je gekozen hebt om je producten af te halen, dan nemen we contact me je op om een datum en  tijdstip vast te leggen. Je kan deze zowel in Clarahof komen afhalen als in de winkel op de Wijgmaalsesteenweg.

Bedankt dat je een bestelling bij ons wenst e plaatsen! We zijn een familiebedrijf dat vandaag de dag nog steeds alles handmatig verpakt. We hebben dus wat tijd nodig om alle orders correct te verpakken.

Een bestelling wordt normaal gezien binnen de 3 dagen afgehandeld. Als de koffie nog geroosterd dient te worden, laten we je weten wanneer we de koffie zullen opsturen.

Als we je niet laten weten hebben dat de producten later geleverd gingen worden, dan is er mogelijks iets fout gelopen. Neem even contact met ons op om te kijken waar het pakje vastzit.

Retour

Wens je iets terug te sturen, neem dan contact met ons op via leen@kruze.be . We bespreken dat me jou hoe we dit best kunnen regelen.

LinkedIn
LinkedIn
Share